Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
smartlearning logo

Projektbaggrund

De seneste 20 år er der sket en stor forvandling inden for sprogundervisning, og sproglige uddannelser er i dag under pres. Ikke kun i Danmark, men også blandt vores skandinaviske naboer.

Samtidig viser analyser at vigtigheden af soft skills er mindst lige så relevante og essentielle for at opnå succes – både for den enkelte og for virksomheden. World Economic Forum identificerer at 10 ud af seksten af de 21 århundredes afgørende kompetencer, er ikke tekniske og 2/3 af alle job vil være sof skill intensive i 2030.

Sproglige kompetencer er i stadig stigende grad en forudsætning for at kunne begå sig i fagprofessionelle sammenhænge. Og her tænkes ikke kun på de tekniske, fagfaglige kompetencer, men netop også de mere soft skill baserede.

Der er således brug for at tilføje innovative metoder og teknologier til at gennemføre adaptiv læring i sprogundervisningen af voksne fagprofessionelle, for at tilpasse læringen til den enkeltes kompetencer. Når der anvendes adaptiv læring i sprogundervisning af voksne sikrer man en ideel dosering af læring, som tager udgangspunkt i den enkeltes kompetencer, der er med til at optimere uddannelsesdriften – til glæde for den studerende, universitetet og samfundet.

Projektet er et samarbejde mellem Malmø Universitet og CPHbusiness/SmartLearning, og understøtter det strategiske samarbejde i Nordplus.

Formål 

Formålet med projektet er at udvikle en skandinavisk model for adaptiv læring i sprogundervisning af voksne fagprofesionelle i Danmark og Sverige samt at gennemføre forskellige empiriske eksperimenter ved hjælp af design-thinking og på den måde få erfaringer med undervisningsforløb, baseret på den udviklede model for adaptiv læring.

Leverancer 

Projektet har fire leverancefaser

I første fase igangsættes forundersøgelser og udvikling af model, herunder research af eksisterende modeller, teorier og erfaringer med adaptiv læring samt udvikling af design

I anden fase igangsættes udvikling og test af digitale forløb. I denne fase udvikles, testes, revideres og evalueres prototype A ligesom der gennemføres workshops med co-creators

I tredje fase igangsættes udvikling og test af digitale forløb. I denne fase udvikles, testes, revideres og evalueres prototype B, ligesom der gennemføres workshops med co-creators.

I fjerde fase videnformidles data og resultater. Der udarbejdes en implementeringsplan, som implementeres på forskellige institutioner og universiteter. Til sidst udarbejdes afsluttende rapport.

Har du spørgsmål?

Kontakt os 

Skærmbillede 2018-02-21 kl. 11.25.46.png

Henrik Køhler Simonsen

 Ressource- og projektchef
3615 4666
 Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.