smartlearning logo

Netværkskonferencen 2022 - 12. maj

Tema: Fugl Føniks

Som Fugl Føniks rejser vi os fra asken efter dimensionering, udflytning af studiepladser og Covid-19 og folder vores vinger ud. Og nu er vi endelig igen tilbage, hvor vi også må mødes fysisk. 

Hvad er der så sket de sidste to år? Hvilke erfaringer tager vi med os og hvordan kombinerer vi det bedste fra den digitale og fysiske verden? Hvordan bruger vi de digitale muligheder i vores fysiske undervisning, og hvordan skaber vi en meningsfuld hybrid og blended læringskultur? 

Det og mange andre spørgsmål vil vi kigge nærmere på under Netværkskonferencen 2022.

12. maj 2022

IBA Kolding

Kl. 09.30-10.00

Indtjekning, kaffe og networking

SmartLearning


Kl. 10.00-10.15 

Velkommen til Netværkskonferencen 2022

SmartLearning/IBA


Kl. 10.15-11.00 i Auditoriet

Vejen frem med Digital Twin University

DTU vil styrke universitetets tilstedeværelse i hele Danmark, som et svar på den politiske aftale "Flere og bedre uddannelsesmuligheder i Danmark". Et af tiltagene er oprettelse af et Digital Twin University, som giver 250 nye bachelorstuderende tilbud om at gennemføre professionsbacheloruddannelser i en digital version. Det betyder, at flere kurser vil blive udbudt online, suppleret med praktiske øvelser i DTU's eksperimentelle faciliteter på campus i Lyngby eller Ballerup.

Rektor Anders Bjarklev,  DTU om Digital Twin University


Kl. 11.10-11.50 på 3. sal

Diskussion og networking

Vælg en af de fem netværksstationer og kontakt din netværkspilot, som sætter diskussionen i gang.

Lokale 301

Teknologiens rolle i læreprocessen?

Netværkspilot: Tue Bjerl Nielsen fra SmartLearning

Lokale 302

Sektorens læringssyn - fælles forståelser?

Netværkspiloterne: Christian Poulsen fra KEA

Lokale 303

Læring med asynkrone læringsaktiviteter?

Netværkspilot: Peter Rudbeck fra KEA

Lokale 304

Videoer - spareøvelse eller effektive læringsaktiviteter?

Netværkspilot: Kenneth Hansen fra ZEALAND

Lokale 305

Digitale arbejdsformer i undervisningen

Netværkspilot: Christina Søgaard fra EAAA

SmartLearning & piloterne


Kl. 12.00-12.45 i Auditoriet

Mere fleksible uddannelser med nanomoduler

Filosofien bag satsningen ”Fremtidens uddannelse på SDU” er kort fortalt at skabe mere fleksible videregående uddannelser, og her er digitalisering nøgleordet. Center for Journalistik er derfor i gang med at producere korte nanomoduler, dvs. digitale læringselementer, som vender den traditionelle undervisning på hovedet.

Professor Peter Bro, SDU om Nano-uddannelser og leder af projekt Fremtidens Uddannelser på SDU


Kl. 12.45-13.30 Stueetagen

Frokost


Kl. 13.40-15.05 på 3. sal

Vælg mellem tre parallelle spor:

Hybrid og credentials

Facilitator: 

Mette Søgaard, SmartLearning

Lokale 301

Videoer, podcasts og AI 

Facilitator: 

Peter Thaysen, SmartLearning

Lokale 302

Relationer og læringsrum

Facilitator: 

Jakob Hornbeck, SmartLearning

Lokale 303

13.40-14.05 

Hybrid undervisning på HUSC

Henrik Skou Hansen, Adjunkt, ZEALAND

Henrik underviser indenfor Finans ved Zealand, og har tidligere +10 års erfaring som leder. Henrik har fokus på digital undervisning, herunder brugen af nye teknologier og på hvordan viden formidles og transformeres.

13.40-14.05 

360-degree video cases

David Derichs, Senior University Lecturer, PhD, Aalto University

David’s presentation will explore current societal demands of higher education in general and business education in particular and how we can give justice to those demands with the new digital tools at our disposal. The presentation will specifically address how he can use technology (360 images / VR) to bring context – an important lever for learner inclusion engagement – to online or hybrid educational settings for efficient and effective learning.

13.40-14.05 

MADE - digitale løsninger og træning

Camilla Nellemann, PhD, chefkonsulent, MADE

Fremtidens digitale læringsværktøjer byder på myriader af forskellige metoder og teknologier. Det de har til fælles er, at de markant ændrer måden, vi lærer på: Det gør op med tanken om, at vi nødvendigvis skal være i et undervisningslokale, når vi skal undervises – og at undervisning er en selvstændig aktivitet.

14.10-14.35

Credentials og badges - Diplomasafe

Kim Steenkjær Mortensen, CRO, Diplomasafe

Hvorfor er ægte digitale bevis formater vigtige, og hvordan kan de understøtte troværdighed, nem verifikation og nudging af læring og uddannelse? Kom forbi Hybrid og Credential sporet og lær mere om digitale credentials - uddannelsesbeviser til det 21. århundrede.

14.10-14.35

Podcasts i læring

Anna Gulmann, Lektor, KEA

Hvad er de læringsmæssige potentialer ved at inddrage podcast i undervisningen? Hvad skal vi være opmærksomme på i vores didaktik, inden vi hælder lydfiler i ørerne på de studerende? Hvordan kan man i øvrigt bruge podcast til at skabe læring internt på et erhvervsakademi? Og hvad man man bruge et podcast netværk på tværs af erhvervakademierne til?

Kom og lyt og bland dig i svarene.

14.10-14.35

Rum for læring, afvikles i lokale 203

Ella Jørgensen, Lektor, VIA University College

10 års aktionsforskning har vist, at indretning og didaktiske valg i undervisning har afgørende betydning for læreprocessers kvalitet og oplevelse af fællesskab. IBA Kolding har indrettet lokale 203 med møblerne fra Ella Jørgensens koncept - Rum for læring. Både didaktikken og praksis kan opleves i denne workshop.

14.40-15.05

Hybrid undervisning på IBA

Fredrik Seistrup, Lektor, IBA

Nye hardware- og softewareværktøjer giver os alle flere og bedre muligheder for at skabe mere værdi i uddannelsen
af fremtidens medarbejdere og ledere. Ved Efter- og videreuddannelses-afdelingen på IBA bruger Frederik Seistrup simple digitale værktøjer til at skabe højere hastighed i transfer fra uddannelse til hverdagen, ude i de forskellige virksomheder. Med digitale værktøjer i en hybrid arbejdsform, er det muligt at gøre uddannelse langt mere vedkommende og samskabende, og dermed langt mere værdifuldt.

14.40-15.05

AI in Education - SanaLabs

Hanna von Oelreich, Manager, SanaLabs

Learning is the foundation for human progress—a chance to create better versions of ourselves and the world around us. This belief is the heart of Sana, and it informs everything we do. With breakthroughs in AI, we no longer need to use one-size-fits-all training models. Instead, we can make learning personalized, collaborative, and engaging. How do we do it? That is what Hanna will talk about.

14.40-15.05

So now we are blended?

Ida Marie Malmkjær, Learning Designer, CBS

”Coronapandemien satte skub i den online og hybride dagsorden på universiteter og uddannelses-institutioner verden over. På CBS opdagede vi, at det banede vejen for (endnu) en snak om blended learning – og at vi nu var nået i mål med vores blendede dagsorden.
Men er undervisningen automatisk blended, hvis den indeholder online eller hybride elementer? EMBED-modellen bliver inddraget for at give et bud på, hvordan man tage dialogen med undervisere, studienævn og uddannelsesdekaner om udviklingen”.

Kaffe og kage fra kl. 14.30 på 3. sal


Kl. 15.15-15.45 i Auditoriet

Hvordan rejser vi os så fra Covid?

Christiane vil præsentere vigtige pointer fra hendes seneste bog Den Gode Ide - ansvarlig innovation for fremtiden og vil give sit bud på, hvordan vi alle rejser os fra Covid-19.

CEO & Senior Digital Trends Analyst, Elektronista, Christiane Vejlø


Kl. 15.45-16.00

Tak for i dag

SmartLearning

 

Faglige udstillere:

  • Hans Reitzels Forlag - https://hansreitzel.dk/ (udstiller og faglig medbidragsyder på netværkssessionen "Læring med asynkrone læringsaktiviteter")
  • Diplomasafe - https://diplomasafe.com/ (udstiller og taler på indlægget Credentials og Badges - Diplomasafe)
  • Praxis - https://praxis.dk/ (udstiller og faglig medbidragsyder på netværkssessionen "Teknologiens rolle i læreprocesen")
  • SanaLabs - https://www.sanalabs.com/about (taler på indlægget AI in Education - Sanalabs)
  • Viducon ApS - https://viducon.dk/en/home-english/ (udstiller og faglig medbidragsyder på netværkssessionen "Videoer - spareøvelse eller effektive læringsaktiviteter?".

Målgruppe 

Undervisere i erhvervsakademisektoren, samt læringskonsulenter, ledere og andre, der beskæftiger sig med det pædagogiske arbejde i praksis.

Praktisk

Adresse: IBA, Havneparken 1, 6000 Kolding

Konferencen er gratis for ansatte ved erhvervsakademierne (SmartLearnings ejere).

Skulle du blive forhindret i at deltage, skal afmeldingen ske senest torsdag den 28. april 2022 til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., ellers vil du blive opkrævet et noshow-gebyr på 1.000 kr.

Er du ikke tilknyttet et erhvervsakademi, er deltagergebyret 1.500 kr. inkl. moms, og fristen for afmelding er den 28. april 2022.

Alle beløb faktureres via din institution efter afholdelsen.

Når du tilmelder dig, sender vi en bekræftelse på mail. Modtager du ikke noget, så skriv til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den., men tjek gerne dit spamfilter først.

Ved tilmelding gav du samtykke til at modtage nyhedsbrev og andet relevant materiale fra learninghub.dk. Du kan altid framelde dig nyhedsbrevet igen.

Tilbagevendende inspirationsdag

Netværkskonferencen er en tilbagevendende inspirationsdag. Hvert år i maj inviterer SmartLearning erhvervsakademisektorens undervisere til en dag om digital læring.

Her samles 150-200 af sektorens undervisere, læringskonsulenter, ledere og andre, der ønsker input til det pædagogiske arbejde til fælles inspiration.

I 2020 og 2021 blev konferencen afholdt online pga. COVID19 - og forsøgte vi os bl.a. med en model, hvor vi bredte konference ud over tre eftermiddage.

På denne måde fik vi plads til alle indlæggene, og kun i mindre grad udsætte vores deltagere for kognitivt overload.