Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
smartlearning logo

Kvalitet og Relevans i Undervisning (KRU) er et projekt under SmartLearning, som fokuserer på digitale læringsforløb og decentrale læringscentre.

Kontakt


Skærmbillede 2018-01-29 kl. 16.06.51.png

  Andreas Bonven

  Læringsforløb Serviceøkonomer

  abo@eadania.dk


Skærmbillede 2018-01-29 kl. 16.07.21.png

  Mette Kondrup

  Læringscentre

  meko@ucn.dk


Skærmbillede 2018-01-29 kl. 16.05.58.png  Ronald Ed Toliver

  Læringsforløb Bygningskonstruktør

  roto@eal.dk


Konkret indeholder projektet to overordnede initiativer. For det første skal der eksperimenteres med lokalt forankrede fysiske læringscentre, som skal støtte digitale læringsforløb. Målet er at forbedre de studerendes evne til at færdes på tværs af fysiske og virtuelle rum og samtidig give flere unge uden for de større byer bedre adgang til uddannelse. For det andet skal der udvikles nationale, tværgående digitale undervisningsforløb på de store uddannelser til bygningskonstruktør og serviceøkonom.

Bevillingen på fem millioner kroner skal blandt andet bruges til at arbejde med nye pædagogiske undervisningsmetoder, der kan højne kvaliteten og relevansen i undervisningen, så den matcher kravene i samfundet og på arbejdsmarkedet i det 21. århundrede.


Fakta om projektet KRU

  • Projektets mål er at understøtte relevans og kvalitet i uddannelserne, så de studerende får digitale færdigheder og kompetencer, der matcher de opgaver, fremtidens job byder på. 
  • Projektet omfatter alle ni erhvervsakademier samt UC Nordjylland og VIA UC, der også udbyder erhvervsakademiuddannelser.
  • Projektet ledes af SmartLearning, der udbyder online-deltidsuddannelser på akademi- og diplomniveau, og har til opgave at bidrage til, at de ni erhvervsakademier til enhver tid er bedst muligt klædt på til at anvende den seneste teknologi og pædagogik inden for e-læring.  Projektet løber frem til udgangen af 2019.

Materialer

Download artikel om "Physical and Virtual Learning Centres and Study Stations: A Conceptual Framework"

pdf icon

Har du spørgsmål?

Kontakt os 

Skærmbillede 2018-06-11 kl. 11.53.18.png

Robert Karl Bernhardt

Projektleder
3615 4720