Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
smartlearning logo

Digital Skills for the Artificial Intelligence Revolution


Projektbaggrund

Den globale arbejdsstyrke står i dag over for en kritisk periode med ustabilitet i arbejdspladser og færdigheder. En stor del af nutidige arbejdspladser vil højst sandsynligt forsvinde og blive erstattet af kunstig intelligens, robotter og automatisering, hvilket kræver en menneskelig arbejdsstyrke, der besidder en bred vifte af digitale færdigheder. The World Economic Forum (WEF) har, i henhold til sådanne forudsigelser, for nylig lanceret ’The Reskilling Revolution’ (rekvalificerings-revolutionen) med målet om at udbyde bedre uddannelse, nye færdigheder og bedre arbejde til én milliard mennesker i 2030.

DS4AIR projektet støtter innovation gennem design, udvikling og evaluering af et online træningskursus, der har fokus på digitale færdigheder, i lyset af kunstig intelligens-revolutionen. Dette er rettet mod at forbedre og udvide rekvalificeringen af sårbare voksne i arbejdsstyrken, som besidder et lavere vidensniveau og digitale kompetencer. Som følge heraf vil det fremtidssikre de sårbare voksnes karrierer, således, at de kan imødekomme det forventede skift og efterspørgslen efter digitale færdigheder.

  

Formål

Formålene for DS4AIR projektet er:

 - At etablere de nuværende tilstande i erhvervssektoren med hensyn til AI-parathed

 - At identificere kløfter mellem de krævede nye digitale færdigheder og kompetencer og efterspørgslen på arbejdsmarkedet, i lyset af kunstig intelligens-revolutionen

 - At skabe en elev-persona ved at definere kursets målgruppe

 - At designe og udvikle et online, selvstyret træningskursus baseret på digitale færdigheder til kunstig intelligens-revolutionen

 - At rekvalificere sårbare voksne, hvis arbejde er truede af de nye teknologier, for at sikre deres overlevelse og velstand på arbejdsmarkedet

 - At analysere kursets grad af kvalitet og indvirkning (herunder graden af tilfredshed) gennem en summativ evaluering af indholdet og det instruktionsmæssige design,           så det imødekommer de forventede læringsresultater

-  At skrive et kort anbefalingsdokument baseret på digitale færdigheder til virksomhedstræning i kunstig intelligens-revolutionen

     

Partnere

De fem deltagende organisationer i det strategiske partnerskab er:

B&P Emerging Technologies Consultancy Lab Ltd (B&P EmTeC Lab) som førende partner

The Malta Chamber of Commerce, Enterprise and Industry

The Cámara de Comercio de Valencia (Valencia CCI)

The South Eastern Regional College (SERC) og

SmartLearning (som del af Copenhagen Business Academy).

 

Henrik Køhler Simonsen

Kontaktperson

Henrik Køhler Simonsen

hks@smartlearning.dk