Hos SmartLearning benytter vi cookies for at gøre din oplevelse af hjemmesiden bedre. Ved fortsat brug af hjemmesiden samtykker du til vores brug af cookies.   Læs mere     OK
smartlearning logo

Tak for din deltagelse! Det var en fornøjelse. 

Tryllekunstnere er fantastiske historiefortællere. En tryllekunstner skaber en ramme, hvor i magi kan finde sted. Det er med magi som med undervisning: Det finder sted i sindet på individer, der lever sig helt ind i oplevelsen.

Se optagelsen af futurist Ben Hammersley der gav os indblik i fremtiden, forsker Jekaterina Rogaten der sættede spot på sammenhængen mellem data og læringsudbytte og Julian Stood der introducerede os for The Social Leadership.


Link til optagelsen


Link til præsentationer


Skærmbillede 2017 04 19 kl. 16.10.07

På konferencen vil du også møde kollegaer på tværs af sektoren og uddannelsesinstitutioner og få mulighed for at høre oplæg og diskutere en række emner i dybden.

Eventet er gratis!

Vær venligst opmærksom på at tilmeldingen er bindende. Vi vil derfor tillade os at opkræve 500 kr. ved fravær for at

mindske spild af ressourcer. Afmelding skal ske til Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. senest torsdag den 11. maj, hvis

du bliver forhindret.

Tidspunkt

Torsdag den 18. maj 2017 kl. 10.00 - 16.30

Målgruppe

Rektorer, forskningspolitiske udvalg, kvalitetsudvalg, ressourcechefer, uddannelseschefer og campuschefer, IT-ansvarlige

og især undervisere på videregående uddannelsesinstitutioner.

Lokation

Konferencen foregår på Erhvervsakademi Aarhus, Ringvej Syd 104 (bygning 104), 8260 Viby/ Aarhus - 5 min. fra Aarhus Viby stationen.

Hovedtaler

Her kan du læse om nogle af vores hovedtaler til netværkskonferencen:

Skærmbillede 2017-03-03 kl. 13.19.39.png

Julian Stodd er ejer af Sea Salt Learning. Han har skrevet otte bøger og mere end 1300 artikler om strategisk ledelse, blandt andet bogen The Social Leadership. På dagen hjælper han os med at finde ud af, hvordan man som organisation kan manøvre i en foranderlig verden, præget af digital udvikling. Sammen med Julian udforsker vi motivationen for at engagere sig, og han tager temperaturen på tillid, anerkendelse og belønning i en social verden.


Skærmbillede 2017-03-03 kl. 13.20.31.pngDr. Jekaterina Rogaten er forsker på Open University, England. Universitet er med mere end 250.000 aktive studerende Englands største uddannelsesinstitution og en af verdens førende institutioner inden for online undervisning. Samtidig har universitet den største tilfredshed hos studerende i England.

Jekaterina præsenterer sin forskning om måling af studerendes læring ved brug af learning analytics. Kom og deltag i diskussionen om, hvordan vi understøtter de studerendes læringsproces med data, og hvordan brug af data kan øge undervisningskvaliteten i de videregående uddannelser.


Skærmbillede 2017-03-03 kl. 13.22.05.png

Ben Hammersley arbejder som reporter for BBC. Han har i årevis været ambassadør for East London Tech City, der er verdens tredje største teknologiområde efter Sillicon Valley og New York City. Til daglig bor Ben i San Francisco, hvorfra han følger Silicon Valleytæt.

Hør Bens bud på hvad den teknologiske fremtid bringer undervisningsverdenen.

Vi møder Ben online fra London. Følg ham på Twitter. ham på Twitter.


Skærmbillede 2017-03-17 kl. 13.00.22.png

Mille Østerlund, Mellem af Dansk ITs udvalg for digitale kompetencer og tidligere erhvervsuddannelsesdirektor hos NEXT - Uddannelse København og programchef hos KEA , taler om strategisk forandringsledelse.

Enhver (uddannelses) institution med respekt for sig selv har eller er i gang med at formulere en digitaliseringsstrategi. Målet med digitaliseringen er at skabe bedre læring og mere kvalitet i undervisningen. Eller er det? Mille vil ud fra et forandringsledelsesperspektiv give nogle bud på, hvilke fælder vi skal undgå at falde i og hvilke initiativer man kan sætte i gang for at skabe følgeskab i sin organisation og sikre at læring bliver øverste kontekst i forandringen


Skærmbillede 2017-03-17 kl. 13.53.55.png

Klaus Kvorning Hansen, CIO ved Københavns universitet og mellem af Dansk ITs udvalg for digitale kompetencer, taler om digital dannelse.

Vi taler i flæng om digitale kompetencer, digitalt indfødte og digital dannelse. Men hvad gemmer der sig egentlig bag begreberne? Er vi enige om, hvad de betyder? Og er vi enige om, hvad digital dannelse og digitale kompetencer kalder på i en uddannelseskontekst? Klaus vil fortælle om de tre kernekompetencer, som Dansk It har formuleret og vil facilitere en diskussion af, hvilket ansvar de videregående uddannelser har for de studerendes digitale dannelse.


Har du spørgsmål?

Kontakt os 

Skærmbillede 2018-06-11 kl. 11.53.18.png

Robert Karl Bernhardt

Projektleder
3615 4720